Sunday 25 October 2020

TTC Journey : Welcome to CENGILD G.I MEDICAL CENTRE (CGI)

(Part 1 : 09 Julai 2020 )

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Alhamdulillah, berjumpa lagi kita dalam entry kali ini. Jika korang baca entry kita sebelum ini, kita ada mention tentang operation kita. Yeap, today is the day!!!! Nervous you ollssss...!!!

Kami gerak dari Kampar dalam jam 6pagi sebab kena check in di CENGILD G.I MEDICAL CENTRE (CGI) pada jam 8.30 pagi. Ubat lawas yang doktor bekalkana sebelum ni kita siap-siap makan jam 10malam semalam. So pagi ni kena standby la... Memang lawas giler la... Tak sampai 30minit, kejap-kejap suami kita terpaksa berhenti di R&R untuk kita lepaskan hajat!!! Memang kita rasa tak selesa langsung nak duduk dalam kereta! Lastly kami berhenti breakfast di R&R Jejantas... Makan pun takde selera time tu. Nervous sebab mengenangkan operation nanti sambil perut tak selesa!!! Alhamdulillah, suami kita penyabar orangnya. Dia layankan aje kita ni... Hehehehehe... 

Kami sampai di Cengild G.I Medical Centre (CGI) tepat jam 8.30pagi. Sepanjang perjalanan masuk ke Bangsar South, banyak kali kena scan QR Code! Maklumlah, kes Covid19 masih belum reda. Semasa dalam proses register, banyak perkara juga kena tanya dan tandatangan. Almaklumlah, kos operation kali ini kami claim insurance! Alhamdulillah, rawatan kali ni masin insurance cover!! Korang masih ingat pasal swab test Covid19 tempoh hari?? Alhamdulillah, result kita NEGATIVE... Pihak Cengild G.I Medical Centre (CGI) akan refund semula kos swab test tu kepada kami melalui transfer ke akaun kami. Alhamdulillah lagiiii...

Kami minta untuk tinggal di bilik untuk seorang tetapi malangnya pada ketika itu tiada kekosongan! Insurance kami hanya cover untuk bilik 2 orang, jika kami upgrade kepada bilik single so kami kena tambah duit lagi RM150.00. Namun rezeki tidak berpihak pada kami, hanya dapat bilik untuk 4 orang sahaja! Jika ada kekosongan, baru pihak hospital akan maklumkan kepada kami semula. Parking je atas katil wad, nurse sediakan fresh kit untuk kita. Dalam beg tu ada tuala kecik, berus gigi, ubat gigi, cawan untuk berkumur, sabun, shampoo dan sikat rambut. Baju seragam warna biru diserahkan kepada kita. Sepanjang berada didalam wad, kita memang tak banyak berbual pun. Nak mengadap telefon pun takde mood! Kakak kita call pun, dah bengkak mata kita menangis. Suami hanya layan aje mood swing kita pada hari tu. Dia faham, kalau banyak-banyak borak nanti akan keluar ayat-ayat sedih. Alamatnya boleh banjir hospital tu!!!

Start berpuasa jam 8.30pagi then langsung tak boleh makan dan minum. Turn operation kita jam 3petang disebabkan jadual untuk operation pada hari itu penuh dari pagi! Patutlah ramai sangat orang. Sempatlah kami terlelap beberapa kali sampai dah tak lalu nak tidur dah. Dalam jam 10 pagi,nurse ambik darah untuk ujian apa ntah! Dalam jam 12 tengahari, nurse masukkan ubat melalui 'bawah'. Dalam masa 30minit lepas masukkan ubat tu, keluar darah macam period, banyak juga lah! Kita rasa macam senggugut kejap-kejap!

Mulanya kita risau jugak bila banyak darah keluar. Rasanya bukan waktu period! Bila tanya nurse, barulah tahu. Rupanya fungsi ubat yang masuk dari 'bawah' tu adalah untuk membuka servik wanita. Bagi permudahkan proses operation nanti. Bagi kebas-kebas sikit. So laluan bawah tu akan terbuka dengan jayanya. Sebab itulah keluar darah-darah tu. Maybe lebihan-lebihan period sebelum itu yang keluar. Tiada apa yang perlu dirisaukan.

Melalui pengalaman kami di Cengild G.I Medical Centre (CGI) ni, alhamdulillah service yang sangat memuaskan. Kemudahan yang diberikan juga terbaik! Katil yang selesa, ruangan yang luas termasuklah tandas. Nurse akan sentiasa pantau pergerakan korang. Cumanya untuk bilik 4 orang, tidak disediakan kemudahan TV. Hanya bilik berdua dan single sahaja ada disediakan TV. Oleh itu hanya mengandap telefon sahaja. Liputan internet memang laju!!! hehehehehe...

Oklah, next entry pula la kita story pasal operation tu tau. Korang stay tune... Maybe boleh jadi panduan untuk korang yang tengah TTC atau mengalami masalah sama macam kita... Insya Allah Cengild G.I Medical Centre (CGI) adalah salah satu pusat kesihatan yang menyediakan pelbagai kemudahan dan service yang berpatutan dan selesa. Korang akan rasa tenang bila berada disini. Untuk rujukan korang, kita share sedikit info Cengild G.I Medical Centre (CGI). 

CENGILD G.I MEDICAL CENTRE (CGI)
UNIT 2-3 & 4, LEVEL 2,
NEXUS@BANGSAR SOUTH,
NO.7, JALAN KERINCHI,
59200 KUALA LUMPUR.
NO.TEL : 03-2242 7000

OPERATION HOURS :
Mon-Fri : 8.30am - 5.00pm
Sat : 8.30am - 1.00pm
Sun - Public Holiday : CLOSED

Tolong doa kan kami moga dipermudahkan urusan serta usaha kami ini dimakbulkan Allah s.w.t

Amiiiinnnnn.... 

2 comments:

  1. Semoga dipermudahkan segala urusannya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak...
      terima kasih atas doa sis... Hanya Allah s.w.t sahaja mampu membalas jasa kalian...

      Delete

Terima kasih sudi komen di sini...
Insya Allah sepantasnya kita Blogwalking ke Blog awk pula...
Thanks a lot!